Citatum

“In my world, everyone's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies!”

2012. május 27., vasárnap

Szerelő Panda - act 2

Néhány napja írtam erről a szuper kis macis dobozról, és arról is, hogy tervbe vettem, hogy kicsinosítom magamnak.
Ma délután már nem bírtam magammal: alig vártam, hogy hazaérjek suliból, és neki lássak a munkának. A hozzávalókat már napokkal ezelőtt beszereztem, és azóta is sorvadozva várják, hogy végre használjam őket.
  
Nos, mi minden is kellett a munkálatokhoz? Lássuk:
  • macis doboz (átlátszó műanyag)
  • dekorgumi(k) (én különböző színűekkel - fekete, fehér, pink - dolgoztam)
  • 1 pár öntapadós "rezgő szem"
  • sniccer (gy.k.: törhető pengéjű kés)
  • olló
  • folyékony ragasztó
  • festék (lehetőleg akril), ecset
  • sablonkészítéshez: áttetsző papír (zsírpapír, másolópapír, etc.), indigó, karton
  • kis masni (szalag darab + cérna)
Sablonok elkészítése:
Első lépésben "méretet vettem" a maci belsejéről. Kinyitva rátettem a zsírpapírt, és óvatosan körberajzoltam a belső élet a tetején, majd az alsó részhez illesztettem, és bejelöltem a térelválasztók helyét. Ezután indigóval átmásoltam a maci formát, és az öt kis rekesz alapját (két fej, két mancs, és egy popsi) karton darabokra (gabonapelyhes doboz tökéletes). A fej és a mancs rész két-két rekesze egymás tükörképe, így elegendő belőlük egy-egy sablon. Mivel a doboz domborulata szerint a fej jobban kidudorodik, mint a test és a fülek, ezen a részen duplázni szerettem volna a réteget. Ezért csináltam egy külön sablont is a fejnek és a füleknek. Tehát ez így összesen 5 db sablon.
Tudni kell, hogy eredetileg a panda fekete és fehér részeit külön-külön akartam kivagdosni. Azonban rá kellett jönnöm, hogy csak a saját dolgom nehezítem, és sokkal egyszerűbb, ha festek. de hogy ne legyen hiába a fekete dekorgumi, úgy intéztem, hogy legalább a fülekben érvényesülhessen. :)
  
Az elemek kivágása:
Még soha nem dolgoztam dekorgumival - ezt is el kell kezdeni egyszer! Első nekifutásra hozzáláttam ollóval, de amint kipróbáltam a sniccert, azonnal tudtam, hogy ő lesz az eszköz! Sajnos a műanyag alátétem kicsit megsínylette, mert nem "párnáztam rá" kellőképpen. Tanulság: egy éles sniccer 1-2 réteg újságpapírt még lazán átvisz a dekorgumi alatt!!! A további munkát egy kis reklámfüzeten végeztem. (A legtöbb papírszemét - kéretlen újság, reklám - nálam így hasznosul újra: alátétként ragasztáshoz, festéshez, lakkozáshoz, stb... Mindig ügyeljünk az asztalunk megfelelő védelmére!) Tehát: a sablont a gumira szorítva - figyelve, hogy el ne mozduljon -, szépen a peremek mentén körbevágtam a sniccerrel. Figyelem! A "fej" és "mancs" rekeszekből kettő kell! Mivel a füleket a feketéből vágtam ki, a fehér fejről lehagytam őket.
Így álltam a munkafázis végeztével:
Festés:
Ahogy a fenti képen is látható, a fülek kivételével a panda fekete részeit festettem. Hagyományos módon, ecsettel. (Szerintem kicsit mosómedvésre sikerült, de meg nem tudnám mondani, hogy miért gondolom így. :S) Olcsó, számozatlan (kb. 3-as lehet) ecsetet és valami itthon talált festéket használtam. (10 színű készlet, kis, 5-ösével láncba kötött tégelyecskék - ugyanezt használtam a kéz ujjaihoz is. Ha tippelnem kell, akril, mert a fehér teljesen beszáradt, és a víz sem segített rajta.) A kis masnit egészen egyszerűen egy kb. 1 centi széles, 3 centi hosszú szalagnyesedékből csináltam: a közepén egy cérnát csomóztam rá szorosan, majd a macimra ragasztottam. Sajnos a képeken nem nagyon látszik, de a dombornyomás szerint is a macinak van egy masni a nyakában.
   
 Összeállítás:
A rekeszek elemeit a helyükre tettem. Nem ragasztottam be őket, mert megtartják magukat, és szeretném, ha cserélhetőek lennének. Két okból is: az egyik a praktikum - elkophat, összekoszolódhat, és így bármikor ki lehet cserélni -; a másik az esztétika - ha úgy döntenék, más színt akarok, vagy akár minden rekesz alá különböző színt... A maci festett, fületlen "előlapját" pofával előre belehelyeztem a tetőbe (szintén nem ragasztottam oda, hátha szeretnék majd másik macit is csinálni (mondjuk sima barnamacit, vagy netán egy pink-fehér pandát :P) a fej "füles" hátulját megragasztóztam, és a ragasztós felével ráillesztettem a fehér darab hátuljára (ugyanis a macit a fülétől szétszedni már nem szándékozom).
Ezek után már nincs más hátra, mint "beleköltözni" a  dobozkába, azaz telerakni mindenféle hasznos motyóval! És voilá, a végeredmény: a SZERELŐ PANDA
Öntapadós, un. "rezgő szemeket" ragasztottam a tetejére. Mivel a szemnek mélyedést csináltak a dobozon, a szem alatti üreget feltöltöttem ragasztóval. Remélem, nem fogja elhagyni a szemeit. :)

Köszönöm a figyelmet! Remélem, néhányan kedvet kaptak a kreatívkodáshoz! ^^
Ötleteket, észrevételeket szívesen fogadok. Ha valaki netalán arra adja a fejét, hogy hasonló dobozkát készítsen, remélem, küld majd egy képet a kész műről!

2 megjegyzés: