Citatum

“In my world, everyone's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies!”

2012. május 24., csütörtök

Szerelő Panda - act 1

Az elmúlt hónapban két rendezvényen is megfordultam, a következőben is megjelenek egyen, és ha minden jól megy, még két másikon is a nyár folyamán.
Az ilyen napokon az ember gyakorlatilag egész nap a kis standjánál ül, és amellett, hogy eladja a készen kivitt cuccait, igyekszik mindenben a vásárlók kedvében járni. Ami néha azt jelenti, hogy egy-egy ékszert, kiegészítőt mondjuk át kell alakítani. Teszemazt, lógós fülbevaló egyik felét mobildísszé. Ez egyszerű művelet, ám eszközöket igényel: például, ugye, mobildísz alapot, és egy fogót. Vagy ha valakinek nagyon tetszik egy szíves medál, de a benne lévő masni színét kifejezetten nem szereti... esetleg - ha elég szépen néz :P -, kicserélem neki én a szalagot, ehhez is jó, ha van mindjárt egy kielégítő választék.
De az sem árt, ha vannak nálunk egyéb tartalék alkatrészek is, mert soha nem lehet tudni... Sajnos vannak olyan alkatrészek, amikért nem vállalhatjuk a felelősséget. A barátomnak készítettem még hónapokkal ezelőtt egy karkötőt. Mikor elkészült, azonnal rá is adtam. Egyszerű szerelőkarikák fogták össze, és delfinkapoccsal zárult. Nem telt el két perc, és jött hozzám, hogy a kapocs eltört. És tényleg. A kis fémhorog megadta magát. Nem történt semmi, kicseréltem, és azóta sem volt baj vele. De soha nem tudhatjuk, mikor fogunk ki egy-egy silányabb minőségű alkatrészt. És az ilyen "balesetek" orvosolására bizony jó, ha vannak nálunk tartalék szerelőkarikák (természetesen több méretben is), kapcsok, és egyéb alkatrészek, amikkel dolgoztunk. (Zárójelben megjegyezném, hogy nem csak a saját érdekünkben érdemes ilyen előrelátónak lenni, hanem kézműves társainknak is segíthetünk, ha nekik szükségük van valamire. Kedves gesztus.)
 
Nos, a minap kotorásztam, pakolásztam a boltban, és ráakadtam erre a csudálatos kis dobozkára: átlátszó műanyagból készült és maci alakú. belül kis elválasztó falak öt részre osztják a teret, és kis pattintós zárral csukódik az oldalán. Szerelem volt első látásra! Azonnal meg is vettem. Aztán egy másik boltban jártamban bukkantam a kicsi kékes-áttetsző kerek alakú dobozkákra, amiknek a segítségével az alsó részt tovább oszthattam (a különböző méretű karikák számára). Álom, hogy épp olyan kicsik, hogy beleférnek a maci lábaiba és "fenekébe" ^^". Mikor otthon rájöttem, hogy ezek a kis dobozkák ilyen szuperek, már bántam, hogy nem vettem többet. Bár annak is meg volt az oka - méretükhöz képest elég borsos volt az áruk.
Be is rendezkedtem hát a macimba, valahogy így:
 
csukott maci

nyitott maci
  
Persze ennyi nekem nem elég! Az rendben, hogy megtaláltam a számomra tökéletes szerelődobozt (bár sajna a ragasztó és a fogó nem fér bele :S), de ilyen egyszerű, "pucér", átlátszó mivoltában még nem érzem igazán az enyémnek. Így hát másnap vettem hozzá dekorgumikat. Mivel a kis elválasztó falak nem érnek fel egészen a domború tetőig, félő volt, hogy hordozás közben a különböző alkatrészek összekeveredhetnek. Tehát a tető domborulatait ki kell tölteni! Én erre a legmegfelelőbbnek a dekorgumit találtam. És hogy ne legyen "átlagos" maci, feketét és fehéret vettem, hogy pandává varázsoljam. Szereztem mozgós, felragasztható szemeket is neki! Már csak neki kéne állnom. ^^ Talán a hét végén lesz rá egy kis időm. A Börzéig mindenképp készen kell lennie! Addig lehet, hogy megmutatom a kis "kasszámat" is, amit páran már láthattak a tavaszi MondoConon. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése