Citatum

“In my world, everyone's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies!”

2014. július 12., szombat

Állvány "bedugós" füliknek

Már csak egy hét van hátra a Nyári MondoConig!
Az eddigi rendezvényeken sosem volt rendes állványom a "bedugós" fülbevalóknak.
Általában egy szimpla dekorgumi darabba böködtem bele őket, és mindig megjegyeztem, hogy: -Kéne nekik egy normális állvány. *sóhaj*
Fejben már sokat pörögtem rajta, hogy milyen legyen. Arra gondoltam, hogy maradna a dekorgumi, csak díszíteném - szalvétával, csipkével, festékkel. És jó lenne valahogy megtámasztani, akkor látványosabb is, és kevesebb helyet foglal.
A képkeret nem spanyolviasz. Sok megoldást láttam már rá. Különösen praktikus, hogy állítva (asztalon, szekrényen) és akasztva (falon, szekrényajtó belsején) is használható.  A legegyszerűbb módszer, hogy lyukacsos (pl. géz, tüll, necc) anyagot, vagy több sorban zsákszalagot, csipkeszegélyt, stb. feszítenek ki rajta. Gyors, és dekoratív megoldás lehet bárkinek, akinek sok a tárolni valója. Én persze nem választhattam ilyen egyszerű módszert - különben az nem én lennék. :Đ
Úgy döntöttem, megtartom a dekorgumis alapelgondolást, de úgy "felturbózom", hogy rá se lehet majd ismerni!

Mondhatni, hogy az első kép lemaradt - az, amin összeszedem a hozzávalókat -, de azért megpróbálom felsorolni, miket használtam a munkálatok során:
  • üveglapos, támasztható fa képkeret (18cm x 24cm)
  • dekorgumi lap (fehér)
  • plüss-polár anyag (fehér)
  • fehér pöttyös pamutvászon anyag (rózsaszín és kék)
  • Rayher organza fodor (50cm kék és 50cm rózsaszín)
  • vajszínű szatén szalag (1m)
  • Pentart akril alapozófesték (fehér)
  • Pentart Chameleon effekt gyöngyházfesték (kék/barack)
  • Rayher multiragasztó
  • kétoldalú ragasztószalag
  • tű, cérna, olló, rajzszög, toll
A márka megjelölése nem reklámcélokat szolgál, csupán tájékoztató jellegű.
Nagyításért (galéria) kattints a képre!

1. - A keretet először alapozó festékkel festettem le, majd rákerült 2-3 réteg effekt festék. Szivaccsal, "tunkolva" vittem fel a festéket, hogy szépen fedjen, és a felülete kissé "szemcsés" legyen. A kép sajnos nem adja jól vissza, de a fénylő részek enyhén barackrózsaszín árnyalatúak. Ha valaki effektfesték helyett jól fedő akrilfestéket használ, nem is muszáj alapoznia.
2. - A dekorgumi lapot (eredetileg A/4-es méret) a keretbe illő méretre szabtam (esetünkben: 18cm x 24 cm), és bejelöltem a fülbevaló párok beszúrási helyeit. Gondosan ügyeltem a kerettől való távolságra, a fülik méretére, a szimmetriára, és úgy egyáltalán az arányokra, a praktikumra és az esztétikára. Erre sosem sajnálom az időt! A véglegesnek ítélt pontokon a gumilapot rajzszöggel átlyuggattam. Megjelöltem a rózsaszín és kék anyagok leendő határvonalát is - fontos volt, hogy egy tűzési pont se essen erre a vonalra!
3. - A gumilapot a kép hátlapjára fektetve egy tollal átjelöltem a pontokat (simán a lyukakon keresztül) - így a legbiztosabb a későbbi egyezés. A hátlapot szintén kilyuggattam egy rajzszöggel.
4. - A fehér plüss anyagból is méretre vágtam egy darabot (18cm x 24cm). A plüsst helyettesíthetjük más anyaggal a puhább filctől a vlies jellegű bélésanyagokig. Nekem ez akadt éppen itthon, és hát minél puhább, annál jobb! ^
ω^


5. - A gumilapot és a plüsst a két rövidebb szélén fehér cérnával, pelenkaöltésekkel gyorsan összedolgoztam. A hosszabb szélekhez már nem volt türelmem, de nem ártott volna az sem. >.<
6. - A pöttyös anyagokból kiszabtam a szükséges méretet.
7. - Az átlóvonal mentén géppel gyorsan összevarrtam őket.



8.-9.-10.-11. - A keret belső széleire a hátoldala felől ráragasztottam az organza fodrokat (8. és 9. képen látszik a hátoldal). Mind a rózsaszín, mind a kék fodorral két-két (egy hosszabb és egy rövidebb) oldalt - mindkettőből összesen 42-42cm - futtattam be. Ez a díszítés egyébként remekül mutat akkor is, ha a fodrokat pl. csipkeszegéllyel helyettesítjük. A ragasztáshoz én acetonos, folyékony ragasztót használtam, de aki kényes rá, használhat vizes alapú hobbi- vagy barkácsragasztót - a lényeg, hogy lehetőleg átlátszóra száradjon, és univerzális legyen!


12. - A kép hátlapjának belső felét sűrűn beragasztottam kétoldalú ragasztószalaggal - figyelve a lyukak  és a támasztó szabadon hagyására!
13. - A dekorgumi lapot - plüssös oldalával az anyag felé - bevontam a pamutvászonnal,
az átlóvonalat a sarkoknál tökéletesen illesztve. Hátoldalán az anyagszéleket folyékony ragasztóval a dekorgumihoz rögzítettem. Miután megszáradt, az egészet a kép kétoldalú ragasztóval bevont hátoldalára simítottam a dekorgumis felével. Hogy a lyukak illeszkedése pontos legyen, a sarkokhoz legközelebb eső lyukakba az illesztés idejére egy-egy rajzszöget böktem, és azokra illesztettem a dekrogumi ennek megfelelő lyukait.
14.-15. - Végül - mert nem tetszett a pöttyös anyagok találkozási vonala -, az átlós varrásvonalat egy semleges, vajszínű szatén szalaggal takartam el. Ragasztás nélkül - csupán masnira kötve -, így lehetővé téve akár a későbbi esetleges cserét is.


16. Végül a pihe-puha, csinos kis képalapot a fodros keretbe illesztettem.
Már csak meg kell tölteni saját készítésű "bedugós" fülbevalókkal! Három oszlopban kilenc - azaz összesen 27 - pár fülbevaló fér el rajta, úgyhogy munkára fel! ;)

Ha bárkinek megtetszett az ötlet, és készítene magának a saját
kézművesstandjára, vagy akár csak otthonra, saját füli-készletének kordában tartására, bátran írja meg kommentben kérdéseit, tapasztalatait, sőt, ha lehet, küldjön nekünk egy képet is a kész "műről"!
Jó munkát hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése